3/8/08

ΣΥΓΧΡΟΝΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ: ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ & MANAGEMENT

MODERN HOSPITAL: EMOTIONAL INTELLIGENCE & MANAGEMENT PRACTICIES

Εφαρμογές Δεξιοτήτων Συναισθηματικής Νοημοσύνης στο Σύγχρονο Νοσοκομείο


ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ:


Σε προϊσταμένους που εργάζονται σε οργανισμούς παροχής υπηρεσιών υγείας (Προϊσταμένους, Νοσηλευτές, Γιατρούς, Υπαλλήλους Γραφείου, Φυσικοθεραπευτές, Χειριστές ιατρικών μηχανημάτων κλπ).


ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:

Να παρουσιάσει εφαρμογές των δεξιοτήτων της Συναισθηματικής Νοημοσύνης στο μάνατζμεντ ενός σύγχρονου Νοσοκομείου.
Πιο συγκεκριμένα, θα αναδείξει τη σημασία των προσωπικών και διαπροσωπικών δεξιοτήτων στη βελτίωση του εργασιακού κλίματος και στην κινητοποίηση του προσωπικού και θα παρουσιάσει σύγχρονες τεχνικές με στόχο:
  • Την αξιολόγηση του προσωπικού στυλ συμπεριφοράς και πως υποκινείται
  • Τη βελτίωση της προσωπικής και διαπροσωπικής αποτελεσματικότητας
  • Tην ανάπτυξη δεξιοτήτων αποτελεσματικής διαχείρισης εχθρικών & δυσλειτουργικών συμπεριφορών υπό συνθήκες έντασης


ΘEMATA ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:

Ενότητα Α – Συναισθήματα και συμπεριφορές

  1. Συναισθηματικοί μηχανισμοί και ανθρώπινη συμπεριφορά – Η επίδραση του περιβάλλοντος
  2. Γνωσιακές, αντιληπτικές και συναισθηματικές δυσλειτουργίες
  3. Εργασιακό κλίμα και καλλιέργεια σχέσεων – Ψυχοσωματικές αλληλεπιδράσεις
  4. Συναισθηματική νοημοσύνη και στυλ μάνατζμεντ
  5. Το μοντέλο των συναισθηματικών δεξιοτήτων
  6. Προσωπικές δεξιότητες: Τεχνικές κατανόησης, ελέγχου και χειρισμού των συναισθηματικών καταστάσεων (θυμού, φόβου, έντασης, απόρριψης, αηδίας κλπ)


Ενότητα Β – Διαπροσωπικές δεξιότητες

  1. Ο διαπροσωπικός χαρακτήρας των συναισθημάτων
  2. Συναισθηματική και επαγγελματική αποστασιοποίηση
  3. Τεχνικές προσοχής για ενεργοποίηση της ενσυναίσθησης
  4. Κατανόηση της μη λεκτικής συμπεριφοράς για αποτελεσματική επικοινωνία - Πώς να διαβάζετε πίσω από τις λέξεις
  5. Τεχνικές ομαλής αλληλεπίδρασης σε μη λεκτικό επίπεδο
  6. Τεχνικές ενεργητικής ακρόασης, παραγωγικής συζήτησης και αλίευσης πληροφοριών


Ενότητα Γ – Τεχνικές διαμόρφωσης των διαπροσωπικών αλληλεπιδράσχεων

  1. Τεχνικές χειρισμού συγκρουσιακών σχέσεων ατόμων ή ομάδων - Τεχνικές μεταστροφής εχθρικών & δυσλειτουργικών συμπεριφορών υπό συνθήκες έντασης
  2. Διαχείριση μη συνεργάσιμων ασθενών – Τεχνικές μεταστροφής της ψυχολογίας τους - Ανάκτηση και διατήρηση της εμπιστοσύνης
  3. Διαχείριση συγγενών κλπ που ζητούν επίμονα συνεχή ενημέρωση
  4. Λεκτικές δεξιότητες για την αποφυγή και την αντιμετώπιση της κριτικής
  5. Τεχνικές άρνησης χωρίς πρόκληση εχθρικών συμπεριφορών
  6. Τεχνικές που κινητοποιούν - Εδραίωση σχέσεων συνεργασίας


ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ::

Ώρες 18

Ημέρες : 3


ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ:

  • Σημειώσεις σε ηλεκτρονική μορφή
  • Προσαρμογή του σεμιναρίου στις ιδιαίτερες ανάγκες των εργαζομένων
  • Προβολή εκπαιδευτικών ταινιών
  • Ασκήσεις
  • Ανάπτυξη περιπτωσιολογίας - CASE STUDY



ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:

Βονδικάκης Χρήστος

Σύμβουλος Eπιχειρήσεων

Πτυχιούχος ΑΣΟΕΕ & ΜΒΑ York University.

Εισηγητής-Εκπαιδευτής ΟΑΕΔ & ΕΚΕΠΙΣ

Ειδικός σε Θέματα Εφαρμογής Συστημάτων Management, Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού & Αναδιοργάνωσης Επιχειρήσεων