SOCIAL INTELLIGENCE
Μια νέα κρίσιμη δεξιότητα για αποτελεσματική επικοινωνία, κινητοποίηση & δημιουργία πνεύματος ομάδας
ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ:
Το σεμινάριο απευθύνεται σε διευθυντές, προϊσταμένους και στελέχη όλων των βαθμίδων, καθώς και σε κάθε εργαζόμενο που στην εργασία του υπεισέρχεται ο ανθρώπινος παράγοντας.
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:
- Να καταδείξει το ρόλο και τη σημασία των διαπροσωπικών σχέσεων στη βελτίωση του εργασιακού κλίματος και στην κινητοποίηση του Ανθρώπινου Δυναμικού
- Να βοηθήσει να ανακαλύψετε τους παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά τις εργασιακές σας σχέσεις και την απόδοση τη δική σας και των άλλων
- Να βοηθήσει να κατανοήσετε τους μηχανισμούς του οργανισμού σας, που καθορίζουν τις συμπεριφορές και κατά συνέπεια τις σχέσεις σας
- Να εφαρμόσει τις κοινωνικές δεξιότητες στο σύγχρονο management, δεδομένου ότι τα τελευταία χρόνια καταγράφεται δραματική αύξηση εκδήλωσης εχθρικών συμπεριφορών μεταξύ εργαζομένων ή μετάθεση και εκδήλωση αρνητικών συναισθημάτων
- Να παρουσιάσει τεχνικές για την αλλαγή των δυσλειτουργικών σας συνηθειών και συμπεριφορών, καθώς και για την πρόκληση θετικών συμπεριφορών σε άλλα άτομα ή ομάδες από τη θέση του ηγέτη-manager, του υφισταμένου ή του συναδέλφου.
ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:
Μέρος Α΄ - ΝΕΥΡΟΒΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΛΛΗΛΕΠΙΔΡΑΣΗΣ
- Η επίδραση του περιβάλλοντος στην κοινωνική συμπεριφορά
- Η νευρωνική αναπαράσταση του κοινωνικού κόσμου - Ενσυναισθητικοί μηχανισμοί
- Η διαπροσωπική μας ευπάθεια στις τοξικές επιδράσεις των άλλων
- Ηγεσία και κοινωνικός εγκέφαλος
- Το νευρωνικό κλειδί για τη μάθηση και τη μνήμη
- Τι καθορίζει το εργασιακό κλίμα και κινητοποιεί – Εξουσία και ροή συναισθημάτων
- Η σημασία της Κοινωνικής Νοημοσύνης στην αποτελεσματική επικοινωνία και τη συνοχή των ομάδων
- Στυλ management και Κοινωνική Νοημοσύνη
Μέρος Β΄ - ΤΟ ΜΟΝΤΕΛΟ ΤΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ
1) Κοινωνική επίγνωση
- Πρωτογενής ενσυναίσθηση: Τεχνικές αναγνώρισης των μη λεκτικών σημάτων
- Εναρμόνιση: Τεχνικές ακρόασης με πλήρη δεκτικότητα, συντονισμός με τον άλλον, ομαδικός συντονισμός.
- Ενσυναισθητική ακρίβεια: Κατανόηση των σκέψεων, των συναισθημάτων και των προθέσεων του άλλου.
- Γνώση του πως λειτουργεί ο κοινωνικός κόσμος.
2) Κοινωνική άνεση – ευχέρεια
- Συγχρονισμός: Τεχνικές ομαλής αλληλεπίδρασης σε μη λεκτικό επίπεδο
- Αυτοπαρουσίαση: Αποτελεσματική παρουσίαση του εαυτού
- Επιρροή: Τεχνικές διαμόρφωσης της έκβασης μιας διαπροσωπικής αλληλεπίδρασης.
- Ενδιαφέρον: Έγνοια για τις ανάγκες των άλλων με ανάλογη δράση - Συναισθηματική και επαγγελματική αποστασιοποίηση – Διϋποκειμενικές σχέσεις - Κοινωνική απόρριψη και ψυχική υγεία
ΜΕΡΟΣ Γ΄ - ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗΣ
- Τεχνικές κατεύθυνση της προσοχής (focus)
- Τεχνικές για την αλλαγή των δυσλειτουργικών σας συνηθειών και συμπεριφορών
- Τεχνικές ελέγχου των παρορμήσεων και πρόκλησης θετικών συμπεριφορών σε άτομα και ομάδες από τη θέση του ηγέτη-manager, του υφισταμένου ή του συναδέλφου
- Πως ο ηγέτης “παίζει” με τα συναισθήματα των μελών μιας ομάδας προκαλώντας επιθυμητές συμπεριφορές, τόσο των εργαζομένων μεμονωμένα, όσο και των ομάδων ως σύνολο (στο σεμινάριο παρουσιάζονται ήπιες αλλά και ακραίες τεχνικές χειρισμού της συμπεριφοράς των ατόμων και ομάδων)
- Τεχνικές που κινητοποιούν τους εργαζόμενους χωρίς να προκαλούν δυσανασχέτηση ή αρνητικές αντιδράσεις
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:
Ώρες : 24
Ημέρες : 3
- Σημειώσεις σε ηλεκτρονική μορφή
- Προσαρμογή του σεμιναρίου στις ιδιαίτερες ανάγκες των εργαζομένων
- Προβολή εκπαιδευτικών ταινιών
- Ασκήσεις
- Ανάπτυξη περιπτωσιολογίας - CASE STUDY
Βονδικάκης Χρήστος
Σύμβουλος Eπιχειρήσεων
Πτυχιούχος ΑΣΟΕΕ & ΜΒΑ York University.
Εισηγητής-Εκπαιδευτής ΟΑΕΔ & ΕΚΕΠΙΣ
Ειδικός σε Θέματα Εφαρμογής Συστημάτων Management, Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού & Αναδιοργάνωσης Επιχειρήσεων