ΓΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥΣ - ΣΤΕΛΕΧΗ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ
ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:
Να παρουσιάσει τεχνικές ανάπτυξης των δεξιοτήτων της Συναισθηματικής Νοημοσύνης των παιδαγωγών, με πλαίσιο αναφοράς το νέο επιστημονικό πεδίο της Νευροεπιστήμης & Συμπεριφοράς με σκοπό:
- την ισορροπημένη ανάπτυξη των παιδιών
- την κινητοποίηση τους για μάθηση
- την ομαδικότητα
- την αποφυγή δημιουργίας τραυματικών εμπειριών
- το χειρισμό δύσκολων περιπτώσεων
- την ανάπτυξη παραγωγικών σχέσεων με τους γονείς και κηδεμόνες των παιδιών και μαθητών
Το σεμινάριο απευθύνεται σε παιδαγωγούς & στελέχη παιδικών σταθμών
ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:
ΕΝΟΤΗΤΑ Α – Nευροεπιστήμη και συμπεριφορά
- Αιτιώδεις σχέσεις της ανθρώπινης Συμπεριφοράς – Μια νέα προσέγγιση στη βάση των Νευρωνικών Δικτύων.
- Η φύση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης.
- Η δομή και φυσιολογία του ανθρώπινου εγκεφάλου – Πως λειτουργεί ο ανθρώπινος εγκέφαλος.
- Η νευρωνική αναπαράσταση του κοινωνικού κόσμου.
- Γνωσιακές και αντιληπτικές δυσλειτουργίες.
- Διαταραχές της διάθεσης και συναισθηματικές δυσλειτουργίες.
- Τραυματικές εμπειρίες και επαναδιαπραγμάτευσή τους.
- Η επίδραση του περιβάλλοντος στην ανθρώπινη συμπεριφορά.
- Συμπεριφορές που συνδέονται με άλλα προβλήματα (π.χ. μαθησιακές δυσκολίες, υπερκινητικότητα)
- Οικογένεια και σχολική επίδοση του παιδιού: Ο ρόλος της γονεϊκής εμπλοκής.
ΕΝΟΤΗΤΑ Β – Το μοντέλο των συναισθηματικών δεξιοτήτων
- Προσωπικές δεξιότητες
- Διαπροσωπικές δεξιότητες
- Στρατηγικές κατανόησης, ελέγχου & χειρισμού συναισθηματικών αντιδράσεων (θυμός-φόβος-ανησυχία-ματαίωση)
- Τεχνικές προσοχής για την ενεργοποίηση της ενσυναίσθησης
- Κατανόηση της μη λεκτικής συμπεριφοράς των παιδιών
- Τεχνικές ομαλής αλληλεπίδρασης σε μη λεκτικό επίπεδο
- Τεχνικές ενεργητικής ακρόασης, παραγωγικής συζήτησης και αλίευσης πληροφοριών
- Η σημασία της ανάπτυξης των δεξιοτήτων της Συν. Νοημοσύνης των παιδιών
ΕΝΟΤΗΤΑ Γ - Διαπροσωπικές αλληλεπιδράσεις
- Τεχνικές ελέγχου των παρορμήσεων και πρόκλησης θετικών συμπεριφορών σε άτομα και ομάδες - Εποικοδομητικό feedback
- Διαχείριση μη συνεργάσιμων μαθητών – Τεχνικές μεταστροφής της ψυχολογίας τους - Ανάκτηση και διατήρηση της εμπιστοσύνης
- Το χτίσιμο της αυτοεκτίμησης του παιδιού για ισορροπημένη ανάπτυξη και αποφυγή δημιουργίας τραυματικών εμπειριών
- Χειρισμός δύσκολων περιπτώσεων - Assertiveness
- Τεχνικές επαναδιαπραγμάτευσης τραυματικών εμπειριών
- Τεχνικές κινητοποίησης των μαθητών και εμπλοκής τους στη μαθησιακή διαδικασία
- Ανάπτυξη της ομαδικότητας
- Ανάπτυξη παραγωγικών σχέσεων με τους γονείς και κηδεμόνες των παιδιών και μαθητών
ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:
Ώρες : 16
Ημέρες : 2
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:
ΒΟΝΔΙΚΑΚΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ
Σύμβουλος Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού & Μάνατζμεντ
Πτυχιούχος ΑΣΟΕΕ & ΜΒΑ York University
Εισηγητής-Εκπαιδευτής ΟΑΕΔ & ΕΚΕΠΙΣ με πολυετή διδακτική εμπειρία
Σύμβουλος στο Υπουργείο Παιδείας
Διδάσκει στο μεταπτυχιακό τμήμα της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών
Έχει παρουσιάσει σεμινάρια σε Δ/ντές Λυκείων & Γυμνασίων πάνω σε θέματα Συναισθηματικής Νοημοσύνης & Μάθησης καθώς και θέματα Μάνατζμεντ του Σχολείου.
Επιπλέον έχει δώσει δεκάδες διαλέξεις σε Δημοτικά Γυμνάσια και Λύκεια με θέμα τις σχέσεις παιδαγωγού-μαθητή.
Έχει συγγράψει το βιβλίο "ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ και ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ" όπου αναπτύσσεται η νευροεπιστημη ως πλαίσιο ερμηνείας της ανθρώπινης συμπεριφοράς.
Το σεμινάριο παρουσιάζεται προσαρμοσμένο και σε παιδαγωγούς ενός μόνο ιδρύματος.ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ:
- Σημειώσεις σε ηλεκτρονική μορφή
- Προσαρμογή του σεμιναρίου στις ιδιαίτερες ανάγκες των εργαζομένων
- Προβολή εκπαιδευτικών ταινιών
- Ασκήσεις
- Ανάπτυξη περιπτωσιολογίας - CASE STUDY