15/12/08

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ
ΓΙΑ ΠΑΙΔΑΓΩΓΟΥΣ - ΣΤΕΛΕΧΗ ΠΑΙΔΙΚΩΝ ΣΤΑΘΜΩΝ

Τεχνικές ανάπτυξης των δεξιοτήτων της Συναισθηματικής Νοημοσύνης των παιδαγωγών


ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:

Να παρουσιάσει τεχνικές ανάπτυξης των δεξιοτήτων της Συναισθηματικής Νοημοσύνης των παιδαγωγών, με πλαίσιο αναφοράς το νέο επιστημονικό πεδίο της Νευροεπιστήμης & Συμπεριφοράς με σκοπό:

  • την ισορροπημένη ανάπτυξη των παιδιών
  • την κινητοποίηση τους για μάθηση
  • την ομαδικότητα
  • την αποφυγή δημιουργίας τραυματικών εμπειριών
  • το χειρισμό δύσκολων περιπτώσεων
  • την ανάπτυξη παραγωγικών σχέσεων με τους γονείς και κηδεμόνες των παιδιών και μαθητών
ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ:

Το σεμινάριο απευθύνεται σε παιδαγωγούς & στελέχη παιδικών σταθμών

ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:

ΕΝΟΤΗΤΑ Α – Nευροεπιστήμη και συμπεριφορά

  • Αιτιώδεις σχέσεις της ανθρώπινης Συμπεριφοράς – Μια νέα προσέγγιση στη βάση των Νευρωνικών Δικτύων.
  • Η φύση της Συναισθηματικής Νοημοσύνης.
  • Η δομή και φυσιολογία του ανθρώπινου εγκεφάλου – Πως λειτουργεί ο ανθρώπινος εγκέφαλος.
  • Η νευρωνική αναπαράσταση του κοινωνικού κόσμου.
  • Γνωσιακές και αντιληπτικές δυσλειτουργίες.
  • Διαταραχές της διάθεσης και συναισθηματικές δυσλειτουργίες.
  • Τραυματικές εμπειρίες και επαναδιαπραγμάτευσή τους.
  • Η επίδραση του περιβάλλοντος στην ανθρώπινη συμπεριφορά.
  • Συμπεριφορές που συνδέονται με άλλα προβλήματα (π.χ. μαθησιακές δυσκολίες, υπερκινητικότητα)
  • Οικογένεια και σχολική επίδοση του παιδιού: Ο ρόλος της γονεϊκής εμπλοκής.


ΕΝΟΤΗΤΑ Β – Το μοντέλο των συναισθηματικών δεξιοτήτων

  • Προσωπικές δεξιότητες
  • Διαπροσωπικές δεξιότητες
  • Στρατηγικές κατανόησης, ελέγχου & χειρισμού συναισθηματικών αντιδράσεων (θυμός-φόβος-ανησυχία-ματαίωση)
  • Τεχνικές προσοχής για την ενεργοποίηση της ενσυναίσθησης
  • Κατανόηση της μη λεκτικής συμπεριφοράς των παιδιών
  • Τεχνικές ομαλής αλληλεπίδρασης σε μη λεκτικό επίπεδο
  • Τεχνικές ενεργητικής ακρόασης, παραγωγικής συζήτησης και αλίευσης πληροφοριών
  • Η σημασία της ανάπτυξης των δεξιοτήτων της Συν. Νοημοσύνης των παιδιών


ΕΝΟΤΗΤΑ Γ - Διαπροσωπικές αλληλεπιδράσεις

  • Τεχνικές ελέγχου των παρορμήσεων και πρόκλησης θετικών συμπεριφορών σε άτομα και ομάδες - Εποικοδομητικό feedback
  • Διαχείριση μη συνεργάσιμων μαθητών – Τεχνικές μεταστροφής της ψυχολογίας τους - Ανάκτηση και διατήρηση της εμπιστοσύνης
  • Το χτίσιμο της αυτοεκτίμησης του παιδιού για ισορροπημένη ανάπτυξη και αποφυγή δημιουργίας τραυματικών εμπειριών
  • Χειρισμός δύσκολων περιπτώσεων - Assertiveness
  • Τεχνικές επαναδιαπραγμάτευσης τραυματικών εμπειριών
  • Τεχνικές κινητοποίησης των μαθητών και εμπλοκής τους στη μαθησιακή διαδικασία
  • Ανάπτυξη της ομαδικότητας
  • Ανάπτυξη παραγωγικών σχέσεων με τους γονείς και κηδεμόνες των παιδιών και μαθητών

ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:

Ώρες : 16
Ημέρες : 2


ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:

ΒΟΝΔΙΚΑΚΗΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ

Σύμβουλος Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού & Μάνατζμεντ

Πτυχιούχος ΑΣΟΕΕ & ΜΒΑ York University

Εισηγητής-Εκπαιδευτής ΟΑΕΔ & ΕΚΕΠΙΣ με πολυετή διδακτική εμπειρία

Σύμβουλος στο Υπουργείο Παιδείας

Διδάσκει στο μεταπτυχιακό τμήμα της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών

Έχει παρουσιάσει σεμινάρια σε Δ/ντές Λυκείων & Γυμνασίων πάνω σε θέματα Συναισθηματικής Νοημοσύνης & Μάθησης καθώς και θέματα Μάνατζμεντ του Σχολείου.

Επιπλέον έχει δώσει δεκάδες διαλέξεις σε Δημοτικά Γυμνάσια και Λύκεια με θέμα τις σχέσεις παιδαγωγού-μαθητή.

Έχει συγγράψει το βιβλίο "ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΑ και ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ" όπου αναπτύσσεται η νευροεπιστημη ως πλαίσιο ερμηνείας της ανθρώπινης συμπεριφοράς.

Το σεμινάριο παρουσιάζεται προσαρμοσμένο και σε παιδαγωγούς ενός μόνο ιδρύματος.

ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ:

  • Σημειώσεις σε ηλεκτρονική μορφή
  • Προσαρμογή του σεμιναρίου στις ιδιαίτερες ανάγκες των εργαζομένων
  • Προβολή εκπαιδευτικών ταινιών
  • Ασκήσεις
  • Ανάπτυξη περιπτωσιολογίας - CASE STUDY