16/4/08

ASSERTIVENESS – ΔΙΕΚΔΙΚΗΤΙΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ & ΣΤΑΣΗ

Τεχνικές αποτελεσματικής διεκδίκησης & επιβολής των αδιαπραγμάτευτων δικαιωμάτων σας στις σχέσεις σας με τους άλλους στον εργασιακό, κοινωνικό & οικογενειακό χώρο


ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ:

Το σεμινάριο απευθύνεται σε διευθυντές, προϊσταμένους και στελέχη όλων των βαθμίδων, καθώς και σε κάθε εργαζόμενο, που θέλει να ενισχύσει την αυτοπεποίθηση, την αποφασιστικότητα, τη διαπραγματευτική του ικανότητα και την θετική επίδραση στους άλλους.


ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:

  • Να αναδείξει τη σπουδαιότητα της διεκδικητικής συμπεριφοράς και στάσης και να παρουσιάσει σύγχρονες τεχνικές με στόχο:
    - Την αξιολόγηση του προσωπικού σας στυλ συμπεριφοράς και πως υποκινείται.
    - Την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και της αποφασιστικότητα σας προς αποφυγή της χειραγώγησης και της συναισθηματικής εκμετάλλευσης.
    - Την ανάπτυξη δεξιοτήτων αποτελεσματικής διεκδίκησης & επιβολής των δικαιωμάτων σας στις σχέσεις σας με τους άλλους.
    - Τη βελτίωση της διαπροσωπικής σας αποτελεσματικότητας με θετικό τρόπο στον εργασιακό, κοινωνικό και οικογενειακό χώρο.

ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:

Μέρος Α΄

  • Η φυσιολογία της συμπεριφοράς
  • Γνωσιακές & αντιληπτικές δυσλειτουργίες
  • Η κατανόηση των συναισθηματικών μηχανισμών
  • Ενσυναισθητικοί μηχανισμοί
  • Μοντέλο παθητικής αντίδρασης
  • Γνωστική παραποίηση
  • Οι τραυματικές εμπειρίες και η επαναδιαπραγμάτευση τους
  • Διακρίβωση των προθέσεων του άλλου–Αποστασιοποίηση–Επαναπροσδιορισμός
  • Τα αδιαπραγμάτευτα δικαιώματα μας και πως οι άλλοι τα καταστρατηγούν
  • Μοντέλα συμπεριφοράς: Επιθετική – Παθητική – Θετική συμπεριφορά - Assertiveness
  • Όρια και κανόνες στις σχέσεις των ανθρώπων
  • Προσωπικά όρια
  • Ενδοτική Συμπεριφορά
  • Μάθε να λες όχι χωρίς να αισθάνεσαι ένοχος
  • Πως η αυτοαπόρριψη μπορεί να μετα-σχηματιστεί σε αποδοχή του εαυτού σου
  • Χαρακτήρας ανθρώπινων σχέσεων
    - Τυπική/Εμπορική Σχέση
    - Εξουσιαστική Σχέση
    - Σχέση ισότητος
  • Προσδοκίες – απογοητεύσεις – φόβοι – ανασφάλειες
  • Εγωισμός και Ενσυναίσθηση

Μέρος Β΄

  • Αδιαπραγμάτευτα δικαιώματα
  • Η έξη της δικαιωματικής συμπεριφοράς
  • Είσαι ο μόνος κριτής του εαυτού σου
  • Δόμηση εξωτερικού συστήματος προτύπων
  • Αποδέξου τον εαυτό σου για να πάψουν να σε χειραγωγούν
  • Μπορείς να μην απολογείσαι για τη συμπεριφορά σου
  • Δεν είσαι υπεύθυνος για τους άλλους αν δεν το θέλεις
  • Μπορείς να αλλάζεις γνώμη, να κάνεις λάθη με δική σου ευθύνη, να λες δεν ξέρω
  • Μπορείς να μην είσαι «καλός»
  • Μπορείς να είσαι παράλογος – Η αμφιθυμία
  • Μπορείς να λες δεν καταλαβαίνω ή δεν με νοιάζει
  • Λεκτικές δεξιότητες και τεχνικές για την αποτελεσματική διεκδίκηση των δικαιωμάτων σας στις σχέσεις σας με τους άλλους και την αντιμετώπιση της κριτικής
  • Τεχνικές για την αποφυγή της χειραγώγησης:
    - Τεχνική της Κολλημένης Βελόνας
    - Λειτουργικοί Συμβιβασμοί
    - Τεχνική της Αυθόρμητης Πληροφόρησης
    - Τεχνική της Προσωπικής Έκθεσης
    - Τεχνική της Συσκότισης
    - Τεχνική της Αρνητικής Παραδοχής
    - Τεχνική της Αρνητικής Διερεύνησης


ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:

Ώρες : 16
Ημέρες : 2


ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ:

  • Σημειώσεις σε ηλεκτρονική μορφή
  • Προσαρμογή του σεμιναρίου στις ιδιαίτερες ανάγκες των εργαζομένων
  • Προβολή εκπαιδευτικών ταινιών
  • Ασκήσεις
  • Ανάπτυξη περιπτωσιολογίας - CASE STUDY

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:

Βονδικάκης Χρήστος

Σύμβουλος Eπιχειρήσεων

Πτυχιούχος ΑΣΟΕΕ & ΜΒΑ York University.

Εισηγητής-Εκπαιδευτής ΟΑΕΔ & ΕΚΕΠΙΣ

Ειδικός σε Θέματα Εφαρμογής Συστημάτων Management, Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού & Αναδιοργάνωσης Επιχειρήσεων