16/4/08

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΙ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΙ

EMOTIONS & BEHAVIOR

Τεχνικές ανάπτυξης λειτουργικών σχέσεων και διαχείρισης συγκρούσεων στο εργασιακό περιβάλλον


ΣΕ ΠΟΙΟΥΣ ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ:

Το σεμινάριο απευθύνεται σε διευθυντές, προϊσταμένους και στελέχη όλων των βαθμίδων, καθώς και σε κάθε εργαζόμενο που στην εργασία του υπεισέρχεται ο ανθρώπινος παράγοντας.


ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:

  • Να επαναπροσδιορίσει τις αιτιώδεις σχέσεις της ανθρώπινης συμπεριφοράς στο χώρο εργασίας, δεδομένου ότι:
    - το 90% των αποφάσεων που λαμβάνονται από τα στελέχη μιας επιχείρησης είναι με βάση τα συναισθήματά τους
    - οι συναισθηματικοί μηχανισμοί είναι αυτοί που καθορίζουν τις ανθρώπινες συμπεριφορές
    - τα συναισθήματα είναι αυτά τα οποία κινητοποιούν τους εργαζόμενους ή δημιουργούν συγκρουσιακές σχέσεις
    - ο ηγέτης μιας επιχείρησης κινητοποιεί άτομα και ομάδες κυρίως επηρεάζοντας τα συναισθήματά τους
    - η ισορροπία ενός ατόμου και η ανάπτυξη λειτουργικών σχέσεων, είναι σχεδόν αποκλειστικά θέμα ελέγχου των συναισθημάτων του.
    - Καταγράφεται δραματική αύξηση τα τελευταία χρόνια εκδήλωσης εχθρικών συμπεριφορών μεταξύ εργαζομένων
  • Να αναπτύξει τεχνικές ανάπτυξης ελέγχου των συναισθημάτων μας και των συναισθημάτων των άλλων
  • Να παρουσιάσει τεχνικές πρόκλησης θετικών συμπεριφορών σε άτομα και τις ομάδες από τη θέση του ηγέτη-manager, του συναδέλφου και του υφισταμένου
  • Να προτείνει στρατηγικές για το χειρισμό των συγκρουσιακών σχέσεων στο χώρο εργασίας.

ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:

Μέρος Α΄

  • Η φυσιολογία των συναισθημάτων
  • Η κατανόηση των συναισθηματικών μηχανισμών
  • Τα αίτια πρόκλησης αρνητικών και θετικών συναισθημάτων στο χώρο εργασίας
  • Η χρόνια υπερδιέγερση των συναισθηματικών μηχανισμών και η επίδρασή τους στον ανθρώπινο οργανισμό και στην συμπεριφορά του εργαζομένου
  • Τραυματικές εμπειρίες και επαναδιαπραγμάτευσή τους.

Μέρος Β΄

  • Τεχνικές κατανόησης ελέγχου και χειρισμού των συναισθημάτων (κυρίως θυμού, φόβου, απόρριψης, αηδίας)
  • Τεχνικές χειρισμού επιθετικότητας της δικής μας ή των συναδέλφων μας
  • Τεχνικές χειρισμού συγκρουσιακών σχέσεων ατόμων ή ομάδων.

Μέρος Γ΄

  • Πως ο ηγέτης “παίζει” με τα συναισθήματα των μελών μιας ομάδας προκαλώντας επιθυμητές συμπεριφορές, τόσο των εργαζομένων μεμονωμένα, όσο και των ομάδων ως σύνολο (στο σεμινάριο παρουσιάζονται για πρώτη φορά, ήπιες αλλά και ακραίες τεχνικές χειρισμού της συμπεριφοράς των ατόμων και ομάδων)
  • Τεχνικές έμμεσης ηγεσίας
  • Τεχνικές που κινητοποιούν τους εργαζόμενους χωρίς να προκαλούν δυσανασχέτηση ή αρνητικές αντιδράσεις
  • Τεχνικές χειρισμού «δύσκολων» ανθρώπων ή ανθρώπων με αποκλίνουσα συμπεριφορά.



ΔΙΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:

Ώρες : 18
Ημέρες : 3


ΣΥΜΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ:

  • Σημειώσεις σε ηλεκτρονική μορφή
  • Προσαρμογή του σεμιναρίου στις ιδιαίτερες ανάγκες των εργαζομένων
  • Προβολή εκπαιδευτικών ταινιών
  • Ασκήσεις
  • Ανάπτυξη περιπτωσιολογίας - CASE STUDY

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ ΤΟΥ ΣΕΜΙΝΑΡΙΟΥ:

Βονδικάκης Χρήστος

Σύμβουλος Eπιχειρήσεων

Πτυχιούχος ΑΣΟΕΕ & ΜΒΑ York University.

Εισηγητής-Εκπαιδευτής ΟΑΕΔ & ΕΚΕΠΙΣ

Ειδικός σε Θέματα Εφαρμογής Συστημάτων Management, Ανάπτυξης Ανθρώπινου Δυναμικού & Αναδιοργάνωσης Επιχειρήσεων